Beton w mieście. Brutalizm w polskiej architekturze XX wieku

Wykład Anny Cymer

wtorek, 29 października g. 18:00

Gdy zimą 2011 roku buldożery rozbierały główny dworzec w Katowicach eksperci podkreślali, że oto tracimy jeden z najlepszych przykładów architektury brutalizmu w Polsce. Czym właściwie odznacza się ten styl? Skąd się wziął? Jaki cel chcieli osiągnąć architekci, sięgając po beton jako materiał nie tylko budowlany, ale i wykończeniowy? Przyjrzymy się historii brutalizmu, genezie jego powstania, poznamy najważniejsze realizacje do tego nurtu zaliczane i zastanowimy się, jak to wciąż trudne w odbiorze dziedzictwo tłumaczyć i chronić.

Aula Kopernika, Szczecin

We wtorek, 29 października, o g. 18:00 w ramach cyklu wydarzeń Blok #1 | Architektura PRL, zapraszamy do Muzeum Architektury we Wrocławiu na spotkanie z Anną Cymer, historyczką architektury, absolwentką historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim oraz autorką uznanej książki “Architektura w Polsce 1945 - 1989”.

Klub Górniczy NOT, Tychy

Zapraszamy!

News

Beton w mieście. Brutalizm w polskiej architekturze XX wieku

Wykład Anny Cymer

Current events

wtorek, 29 października g. 18:00

W ramach cyklu wydarzeń Blok #1 | Architektura PRL zapraszamy do Muzeum Architektury we Wrocławiu na spotkanie z Anną Cymer, historyczką architektury, absolwentką historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim oraz autorką uznanej książki “Architektura w Polsce 1945 - 1989”, podczas którego przyjrzymy się historii brutalizmu, genezie jego powstania, poznamy najważniejsze realizacje do tego nurtu zaliczane i zastanowimy się, jak to wciąż trudne w odbiorze dziedzictwo tłumaczyć i chronić.

blok #1 | Architektura PRL

cykl wydarzeń w MA

Current events

październik 2019

“Niechaj nowy okres cechuje swoboda twórczości. Niechaj nikt nie lęka się nowatorstwa, eksperymentatorstwa, niechaj każdy uczy się na zdobyczach architektury innych krajów (…) Uczmy się, nie naśladując ślepo wzorów, ale czerpiąc dla naszego budownictwa zewsząd wszystko, co wartościowe, racjonalne, mądre, ładne, tanie, ażeby przetwarzając własne i cudze zdobycze tworzyć polską architekturę socjalistyczną, która chyba może stać się naszym wkładem do ogólnoludzkiego dorobku kulturalnego”.